måndag 15 augusti 2011

Halv tre inatt.

Jag läste just Clara och Fridas blogg. Rubriken på ett inlägg av Clara var: 'Fördriver tiden kvart över två på natten' och det slog mig att det gör jag med. Bara att klockan är en kvart närmare morgon. Jag önskar att jag också låg och sov djupt som Joel gör bredvid mig, men inatt är en sån där natt då det bara inte går att somna. För ont i magen, för mycket tankar i huvudet. Tankar som förvirrat flyger omkring där inne utan att riktigt veta vad dom gör där. Ikväll är dom så många att det inte fungerar att skriva ner dom på en lapp och spara dom tills imorgon.

Nu är klockan kvart i tre. Ögon svider även fast jag vet att om jag sluter dom kommer ändå ingen sömn. Jag tror att jag ska försöka ändå. Om jag lyssnar på Joels andetag brukar jag ju kunna slappna av.

Nu ska jag försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar