fredag 27 juli 2012

Jobbliv

På jobbet tänkte jag att jag kanske skulle unna mig en kväll på yran ändå. En kväll med vänner, musik och något annat än jobb för en stund. När jag kom hem, satte mig i soffan och slog på tv:n kände jag att min kropp inte riktigt orkar yra just nu. Men fan, jag räknade väl inte med att höra musiken från Stortorget och Stora Dans klart och tydligt till min lilla lägenhet i Lugnvik. Just nu kan jag urskilja en blandning mellan Eldkvarns publiks skrik och Norlie och KKVs "När jag går ner". Jag vill ju vara där. Men lite skönt är det att veta att jag kommer att vara pigg på jobbet imorgon. Då är det dags att beta av den trettonde arbetsdagen av arton på rad. Den ni.

Det här är en favorit från Yran 2010. En av de där stunderna som gör att jag älskar yran, sitter här och skrattar tyst för mig själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar