tisdag 14 juni 2011

And I'll put my hands over your eyes but you'll peek through

5 Years Time - Noah And The Whale

Jag har en vägg i mitt rum, med Edens lustgård på. Det är tusen så apor, nakna män och kvinnor, blommor och ödlor på den väggen, men den känns ändå lite för stor och lite för tom. Jag har tänkt att jag ska framkalla lite bilder som kan göra ödlorna och Håkan-affischen sällskap men som vanligt bara skutit upp det men nu har jag äntligen tagit tag i det. Det är ganska roligt ändå, inte lika krävande som jag trodde. Jag har hittat massor med bortglömda bilder som egentligen inte borde vara bortglömda. Som den här, som för övrigt är Johannas bild, från Berlin i höstas. Jag och Johanna sprang runt på Alexanderplatz och kände oss bara väldigt lyckliga. Ungefär som en fluga som har fastnat i ett litet tuggummi men som lyckas ta sig loss. Långsökt liknelse, men Johanna fattar. Jag har aldrig nog känt mig så fri i hela mitt liv, som när vi gick runt i Berlin och gjorde vad vi ville.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar