måndag 13 augusti 2012

Tiden går. Om hundra år är vi stjärndamm min vän

Detta är ett inlägg riktat till alla som inte är, eller har varit nyblivna studenter. Alternativt även till de som är eller har varit nyblivna studenter, men haft turen att glida på en räkmacka.

Jag gjorde en ny mailadress när jag skulle börja söka jobb. carro5__@hotmail.com kändes en gnutta för oseriös. Den nya är med andra ord mer seriös innehåller långt ifrån så mycket spam som den jag haft sedan i lågstadiet. Det här betyder att när ett mail landar i inkorgen är det oftast ett viktigt mail. Nu till poängen; jag är aktivt arbetssökande och söker därför ganska många jobb. Av alla jobb jag sökt har jag fått ett, det jag har haft sedan juni till och med om två veckor. Förstår ni då hur min inkorg ser ut?

Tack för ditt stora visade intresse, men vi måste tyvärr meddela...

Vi vill tacka dig för att du sökt tjänsten som butikssäljare på Åhlens men denna gång...

Tack för visat intresse men du är inte en av de som valts ut till intervju...

Jag börjar bli less på det här nu. Snälla. kan. jag. få. ett. positivt. besked. nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar