tisdag 28 augusti 2012

Tisdagstomt

Mina dagar går ut på att inte ha en sekund över. Varje morgon skriver jag en lista över saker jag borde göra och saker jag kan göra om det blir för mycket tid över. Det blir liksom lättast så. Mindre tid till att tänka på att ens andra hälft är långt långt här i från.

Den här veckan börjar skolan också. För de som går i skolan alltså. Alla har inte tagit studenten precis som jag, något jag kom på mig själv med att tänka i somras. Jag önskar inte att jag var en av dem, jag har trivs alldeles utmärkt med att vara i den situation som jag är i nu. Men nu börjar det känns lite läskigt. Om två veckor har jag ingen aning om jag gör. Ingen jävla aning. Det har inte gjort mig något förut men nu när jag vet vad jag vill göra blir det lite jobbigt att det snart är ekande tomt i kalendern. Jag vill ju bo med honom i Barcelona. Jobba, leva storstadsliv och dricka vin. Och om det inte blir så, så måste jag ha något annat att göra. Ett annat jobb någon annan stans. Hur ska jag annars lyckas fylla mina dagliga listor? 

En punkt på dagens lista är att träffa vänner på Brunkullan. Att dricka öl var tanken men det blir nog kaffe för min del. Ölhumöret har nämligen tagit semester och tröttheten checkat in. Men vänner finns det ju alltid plats för. Och kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar