måndag 16 maj 2011

Måndagsångest

Det är måndag och helvetesveckan har börjat. Nu när jag har pluggat lite så känns det som att jag faktiskt kan mer än väntat till kemiprovet imorrn men istället för att fortsätta plugga för att kunna det ännu bättre, kanske till och med bra, så frågade jag just mamma om vi inte kan övningsköra en sväng. Inte bra. Men man kan väl få kompromissa lite? Jag kan ju få övningsköra en liten stund bara så kan jag plugga mer sen.

Och måndagsångesten har börjat krypa sig på allt oftare på senaste tiden. Måndagsångest är inget som bara kommer på måndagar men den heter så ändå. Ella, ida och Katja vet vad jag pratar om. Det är en sån där ångest vi brukar få lite då och då när det känns som att ingetingetingenting fungerar och som att dagen hade varit bättre om man bara stannat i sängen, aldrig klivit upp. Det är måndagsångest. Det är inget att rekommendera.

Nu ska jag övningsköra (lite).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar