torsdag 13 september 2012

Finonsdag och torsdagstung

Igår var det onsdag och vilken onsdag det blev sedan. Jag och faster åkte ut till en saknad pappa i Namn. Där fanns höstluft, en söt kattunge, en gammal väl till katt och äpplen som var lite för sura. Med oss hade vi en lunch från himmelriket; öring som skulle rökas, en getost, ingredienser till romröra och tunnbröd. När vi mättat magarna gick vi ut för att njuta av hösten. Jag gillar ju hösten. "Att andas höstluft slår till och med känslan av de första varma sommarvindarna" sa jag häromdagen, och ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag hur mycket jag tycker om hösten. Just denna är dock något helt annat än vad alla andra varit. Skolstarten har bytts ut mot en väntan på att få flytta. En väntan som blev så mycket längre än det var tänkt, på grund av något som de allra flesta jag stöter på väljer att kalla "extrem otur". Antagligen blir den här hösten mer älskvärd än vanligt med tanke på att den snart kommer att bytas ut mot ett 25 grader varmt Barcelona. Och som jag längtar. Nej nu måste jag avsluta det här inlägget känner jag. Annars kommer det att hamna i utkast tror jag bestämt.

Puss å hej






 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar